johnlemaire.reismee.nl

Weer een verhaal!!

En ja hoor, daar zijn we weer!! Op 16 juni zijn we s'nachts om 01.00 gewekt om de reis te ondernemen naar de Bromo vulkaan. de Bromo vulkaan ligt op 3000 meter hoogte. Het was al een belevenis om er te komen. Na een bergrit van ong. 3 uur kwamen we er aan. De rit ging eerst per 9 persoons busje, daarna overstappen op een jeep, en dan het laatste stuk per paard. De zonsopkomst was fenomenaal!! Daarna naar de vulkaan, die beklommen is door Marian & Jeanne & Chris, hulde!! Jan bleef uit voorzorg met zijn rug onderaan. Het vulkaanlandschap in combinatie met het uitzicht was schitterend, niet te beschrijven bijna als je het niet gezien hebt. Rond 12 uur weer terug, en de rest van de dag uitgerust van alles.

Donderdag 17 juni was een zware en vermoeiende reisdag, we gingen maar liefst 300 km. naar het oosten toe. Dus van Batu naar Kalibaru. En dit over bergen en door dalen, dus dan weet je het wel. Onderweg zeker weer genoten van het landschap natuurlijk.Ook een Indonesische ossenkar gezien die nog veel gebruikt word op het platteland. De ossen hebben ' pantoffels' aan. Dat wil zeggen, stukken autoband om hun hoeven, om ze niet te beschadigen op het asfalt wat er tegenwoordig ook ligt, een heel apart gezicht.

Wat opvalt als je dit allemaal meemaakt is dat volgens ons iedereen handel drijft. Van eettentjes tot brommer en fietsvervoer en alles werkelijk te koop langs de weg.

We hebben vandaag vele tabaksplantages gezien, die allemaal in het oosten liggen. Kalibaru is een zeer klein plaatsje, een paar honderd inwoners dus. We zaten daar in het Margo Utomo Agro Ressort. Dat wil zeggen schitterend in de natuur gelegen, zonder luxe, geen tv, geen koelkast etc. Wat er aan stroom nodig was werd opgewekt door zonne energie.Soeharto heeft hier ook nog overnacht, was zeer prominent aanwezig op mooie oude zwart wit foto's daar. Daar hadden we nog wel willen blijven maar de volgende dag gingen we richting Bali.

Vrijdag 18 juli gingen we richting Bali. Dit is de 4e provincie die we gaan bezoeken, en ook de laatste.We zijn nu van west naar oost Java getrokken, dit is zo'n 1000 km.Bali is een eiland dat maar 4 km van Java ligt. Maar de oversteek duurt toch nog een uur. Dit komt door de (we zijn niet gezonken Erwin!!) gammele oude veerboten, sterke stroming, en het wachten op andere boten die in en uit de haven moeten. We zijn nu gearriveerd in het Aston Bali Hotel in Benoa. We gaan nu echt een paar dagen uitrusten en super de luxe verwend worden.

Vandaag 19 juni dus hebben we echt alleen maar geluierd, info ingewonnen, wat is er te doen etc. Massage en pedicure etc is al gedaan door iedereen, ppfftt..... geweldig!!!! Volgende afspraak over 2 dagen alweer gereserveerd!! En nu gaan we naar de bar, want vanavond Voetbal!!!!! We hebben een sportsbar ontdekt, en de tafel is al gereserveerd!! Houdoe en bedankt voor alle reacties van jullie!! Tot.....................

(foto's lukt nog steeds niet!)

dorine en wim

wat een prachtig reisverslag. we genieten iedere keer weer van jullie berichtjes. tja in bommel gebeurd op dit moment niet zoveel. alles rustig - we genieten van alle mooie wedstrijden - en natuurlijk vanmiddag de wedstrijd van de week nederland-japan. de japanse mix staat al klaar - met een blokje hollandse kaas moet het gaan lukken. veel liefs wim en dorine

Jessica, bjorn & tim

zooo gaaf om dit allemaal te lezen! nu heelijk inderdaad rusten en relaxen van al dat reizen. bjorn zit al helemaal klaar in t oranje, tim zijn nieuwe shirt 'mijn eerste wk' aan en ik de leeuwenhoos, komt dus helemaal goed hier. Doei doei ennnehhh nog heel veel plezier,x jessica, bjorn en tim

hans

schitterend,geniet er nog van.vandaag 13a besteld, onderweg overwogen om handschoenen aan te trekken.

Wilma

hele mooie verhalen, geniet er nog maar van. Voor je het weet mag je weer, en dan is het vakantie gevoel zo weg. ppppfffffff

Corrie en Nick

Wat een toffe verhalen zijn dit zeg!
Lijkt me echt puur genieten daarowh:)
Ik wacht alweer op jullie volgende verhalen!
leuk dat we jullie op de voet kunnen volgen via deze weblog.
Geniet nu nog maar van jullie laatste deel van de vakantie, het nagenieten en uitrusten!

Groeten van Nick en Corrie

Groeten en

Henk & Anja

Nou, dat was weer leuk om te lezen! Zijn erg nieuwsgierig geworden naar de foto's! Ondertussen is de wedstrijd al gespeeld en jullie zullen daar ook vast een feestje hebben gehad!
Geniet lekker van deze week en laat jullie maar lekker verwennen!
(dat zal wel lukken met al die heerlijke massage's in de planning;-))

Greetz!

Gerrie

Hoi Luitjes,
Wat klinkt dit allemaal fantastisch!
En dan te bedenken dat wij dit binnenkort ook gaan doen. Geniet nog maar van de luxe. groetjes

Walter

Nou mooiere vakantie kunnen jullie je niet wensen, veel gedaan veel gezien en dan maar in Nederland de foto`s erop om het hele verhaal kompleet te maken.
geniet nog van de resterende dagen.

Groeten uit `s-Hertogenbosch

corrry

hallo vakantiegangers het zijn mooie reisverslagen maar helaas kunnen wij niet iets terug sturen we missen in nieuwaal onze postbode ik natuurlijk vooral nog veel reisplezier en groeten van ons

henk kosters

Ha die balinesen.Zit ik hier te gapen in brisbaine op m'n g-mail kom ik jullie tegen.Mooi reisverslag en prachtige foto's.groeten en tot binnenkort in bommel opa (pas op met fietsen boschstr eenrichting)