johnlemaire.reismee.nl

We zijn in Batu!!

Hoi iedereen, we zijn weer (even) in de lucht. Ik ga verder op zondagmiddag 13 juni. Die middag hebben we de tempel ' Borobodur' bezocht.Dit is een van de wereldwonderen, in de 8e eeuw gebouwd en ze hebben er 50 jaar over gedaan. Het was zeer warm deze middag, dus een aanslag op je gestel. Wat er ook nog bijkwam was dat er honderden chinese kinderen met je op de foto wilden. Daarna zijn we doorgereden naar Jogjakarta, naar het Plaza Hotel. Een leuk hotel, maar van bedienen hebben ze daar geen kaas gegeten. Kofie pas na een half uur en sommigen moesten wel anderhalf uur wachten op het eten.
Op maandag14 juni hebben we in alle vroegte weer een tempel bezocht. Daarna deden we een stadstour door Jogjakarta. Tijdens deze tour bezochten we de batik kunstenaar Kabul die mooie schilderijen maakte. Mooi maar gewoon niet mee te nemen als handbagage naar Holland. We vonden trouwens eindelijk Bintang bier in en supermarkt en gelijk maar wat in geslagen. Want alles is goedkoop hier, behalve bier en zeker niet in de hotels. We hebben ook nog een zilverwerkplaats bezocht, maar niks gekocht daar want we wilden snel naar ons hotel. Want voetbal, voetbal, voetbal!!! We hebben Holland mooi kunnen zien, lekker allemaal in oranje shirts. Daarna voor 5 euro pp pizza incl. cola gegeten, en snel naar bed want we moeten om 5 uur weer op!!
Op dinsdag 15 juni hadden we de langste reisdag op de rol staan, maar liefst 300 km. We moesten naar het bergplaatsje Batu. Daar vlakbij is de Bromo vulkaan die we s'nachts gaan bezoeken, daar kijken we erg naar uit! Deze rit was werkelijk een kamikaze rit wat een gevaarlijke weg, met alleen maar gekken erop. Ongelofelijk! De koffiestop was wel de mooiste die we hadden tot nu toe. In een dessa (klein dorpje) midden tussen de planten en bloemen in de jungle, schitterend! We werden met de bus ook nog aangehouden door de (corrupte) politie. De driver had te laat voor een stoplicht ingehaald, dus rijbewijs inleveren. Daarna moest hij het weer af komen halen op het bureau, na betaling van 100.000 roepia's wat gelijk in de binnenzak verdween van de politieagent. We zagen trouwens op een marktje onderweg aapjes in een kooi, konden niet bewegen zo klein. Niet normaal, maar hier mag dat nog steeds bah!
We moesten ook s'avonds vlak voor we bij het hotel waren ook nog met zijn allen uitstappen. Er was een brug ingestort en de noodbrug was te zwak om de bus incl. ons te dragen. Donker nat en glibberig, maar we hebben het weer gered deze dag.
Voor de liefhebbers, we genieten ook zeer van het eten alhier, dus geen zorgen daarover!
Foto's nog steeds een ramp, dus we kunnen nog niks laten zien!!
Groeten!!

Sandra

Wat leuk om jullie reisverhaal te lezen. Ik heb zo'n 10 jaar geleden ongeveer dezelfde reis gemaakt en kom herkenbare dingen tegen in je verhaal, hihihihi!
Bromo is leuk, stinkt wel heel erg!!!!!!!!
Heel veel plezier!!!!!!!!

wim en dorine

wat beleven jullie toch veel. geniet ervan met z,n vieren. alles weer rustig in bommel. als u begrijpt wat ik bedoel. vele bommelse groeten.

jessica, bjorn en tim

wat een verhalen! Was vandaag bij nanda geweest met tim en die liet een partij mooie foto's zien van het hotel waar jullie een aantal dagen gaan relaxen nou dat komt dus ook weer helemaal goed. Want dat ziet er super de luxe uit. dikke kus van Tim

linda

Hoi allemaal,

Wat een mooie verhalen zelfs zonder foto's is het al indrukwekkend!
Nou geniet er maar lkkr van met z'n allen en ik wacht weer op nieuwe verhalen van jullie avonturen.

Groetjes linda.

Henk & Anja

Wat leuk om allemaal te lezen zeg! Terwijl we lezen zien we een hele film aan ons voorbij gaan! Erg grappig de manier waarop je ons laat meegenieten Jan! Pluim!

Erwin

Gaat allemaal goed lees ik wel he, blijven genieten!!
@ pa en ma Van Maren: rechten 6.8 performance 6.8 integrale opdracht (presentatie) 6.5. Dus alles gehaald op 1 na die moet nog bekend worden, maar heb ik geen slecht gevoel over. Die heb ik wel gehaald. Dus het jaar wel weer afgesloten. :)

gr