johnlemaire.reismee.nl

Weer een computer gevonden!!

Daar zijn we weer hoor! Het is elke keer weer de vraag of je een reisverslag kunt schrijven voor de boel weer plat gaat hier. Foto's is nog steeds niet te doen, dan ben je een halve dag bezig.

Vandaag 12 juni hebben we de reis Bandung - Krojo gedaan. Eerst 6 uur met de trein en toen nog eens 2 uur met de bus. Van 800 meter hoog naar 100 meter hoog en toen weer naar 80 meter met de bus. Schitterende (alweer) natuur, dus weer een ervaring rijker. Onderweg stops gemaakt op waanzinnige leuke stationnetjes. Midden tussen de Kampongs door getuft. Als we stil stonden werden we gelijk belaagd door kinderen die uit alle hoeken en gaten vandaan kwamen. We hadden uit de hotelkamers van alles meegenomen, zoals zeepjes, pennen, tandenborstels, en snoepjes gekocht. In de trein de lunch genuttigd wat ook een ervaring was. Je kussen op schoot, daar de borden met nasi op, cola er bij, en eten maar. Dan lekker even dutten, totdat Jeanne met een niesbui de hele coupe wakker nieste, hilariteit alom! S'avonds kwamen we aan in het Kresna Hotel, waar we ontvangen werden door een Gamelan orkest. En ook door een fikse stortbui. Het was een berghotel waar in de jaren 50 Prins Bernhard en Prinses Juliana nog geslapen hadden. Mooi hotel in koloniale stijl. Om 22.00 moe maar na weer een mooie dag naar bed.

We hebben vandaag op zondag 13 juni maar liefst tot 07.00 uitgeslapen! Krojo is absoluut geen toeristenstad, dus wij waren een bezienswaardigheid daar. We kwamen op een kindervrijmarkt terecht waar iedereen met ons op de foto wilde. Wereldberoemd in Krojo voelden we ons. Chris ontdekte een fietsapparaat, ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. Dan ging hij zitten fietsen, en draaiden er 4 paardjes voor het stuur rond waar kinderen op konden zitten. Na een 20 minuten gefietst te hebben, stopte Chris er mee. En rekende voor alle kinderen gelijk maar af aan de eigenaar. Omgerekend ongeveer 2 euro, en tientallen tevreden kindertjes.

Dit verslag gaat de volgende keer verder, want ik word vriendelijk verzocht om de computer nu maar over te dragen aan de hotelmanager. Wat ons zeker allemaal opvalt, is de geweldige vriendelijkheid en behulpzaamheid van alle mensen, van jong tot oud!!

De groeten maar weer van ons allemaal!!

bianca

leuk om te lezen dat jullie het goed naar jullie zin hebben,.. enne pa,..bij thuiskomst kan je ook 20 minuutjes met je kleindochters gaan fietsen haha,...
tess heeft vorige week haar eerste plasje op het potje gedaan,..helaas is het daarna niet meer gelukt!!
met indy gaat ook alles goed hoor
dikke knuffels van ze!
liefs bianca

erwin

goed bezig ouwelui, keep on going strong, keep your eyes open and enjoy the trips!

Grussen

Robin en Jolanda

Wat een indrukken doen jullie op zeg, in een woord fantastisch!! Met Guttapercha niet wereld beroemd geworden, maar daar wel. Prachtig dat ze allemaal een foto met jullie willen maken en hebben. Jan je bent erbi; nu ook in Bommel fietsen met de kleinkinderen!! hi, hi, hi. Nou ga lekker door met genieten en doe veel mooie indrukken op. Jan; Hol. - Den. 2 - 0. Nog heel veel plezier daar en geniet met volle teugen!
Grts en liefs Robin en Jolanda

Jessica, bjorn & Tim

Geweldige verhalen super! Jullie maken me daar toch wat mee zeg ongeloofelijk. Tim gaat trouwens als een speer, elke dag meerdere rondjes door het huis heen lopen met zijn loopkarretje, helemaal super! Misschien loopt hij wel als jullie thuis komen. Heel veel plezier nog de komende 2 weken. Dikke kus van ons en een smakkerd van Tim