johnlemaire.reismee.nl

Eindelijk!!

Hallo iedereen!! Eindelijk een computer gevonden met (werkend) internet, dat is volgens iedereen een groot probleem op dit moment alhier. Ook foto's zijn gewoon niet te downloaden....

Dinsdag 8 juni zijn we met 25 minuten vertraging vertrokken naar eerst Hong Kong, waar we na 11 uur vliegen aankwamen. We zijn daar 3 uur geweest en overgestapt naar Jakarta, waar we na 4 uur vliegen aankwamen. We vlogen met een Boeing B747-400 van Cathay Pacific. Een behoorlijk hobbelige vlucht gehad en ook wat elektrische systemen uitgevallen, o.a. de schermpjes in de stoel voor je. Maar de zeer goede service aan boord maakte veel goed.

Op woensdag kwamen we behoorlijk afgepeigerd in het Millenium hotel aan, na een nacht slaap te hebben overgeslagen. En op donderdagochtend om 05.00!! gewekt te zijn, gingen we verder met een rondrit door Jakarta. Wat een indrukwekkende grote volle stad, ongelofelijk. Daarna op weg naar Bandung, door schitterende velden met allerlei bebouwing van groenten.

Vrijdag 11 juni zijn we ook weer vroeg opgestaan en richting de vulkaan genaamd 'Koninginnekrater' gegaan. Zeer mooi en overdonderend landschap. Hoog in de bergen om acht uur s'morgens, heldere hemel, wat wil je nog meer op een hoogte van 1500 meter.

Tijdens de afdaling van deze berg hebben we ook een thee plantage bezocht. Daar word nog op de traditionele manier de thee bereid. Deze plantage lag natuurlijk ook weer schitterend in de natuur.

Daarna zijn we s'middags richting een Anklun muziekschool gegaan. Dit is een project om de echte Indonesische muziek en cultuur te laten voort leven. En ook om jonge kinderen een bestaan en opvoeding te geven. Werkelijk mooi om kinderen vanaf 6 jaar muziek en dans te zien maken alsof ze het al 20 jaar doen. Er zat een drummertje van 10 jaar te spelen of zijn leven er vanaf hing, misschien was dat ook wel zo. Dit was een van de leukste ervaringen tot nu toe. Morgen 12 juni gaan we met de trein een 6 uur durende reis door de bergen maken naar het bergdorpje Wonosobo. Dit moet een prachtige ervaring zijn. Met een dieselloc op je gemak naar boven tuffen, we zijn zeer benieuwd!!

Wanneer jullie weer van ons horen is nog zeer onbekend met de verbindingen hier. Maar we genieten zeer van dit land hier! Groeten voor iedereen!

kees

Oei oei; fuuuut ... (we maakten ons al grote zorgen)Gelukkig toch goed aangekomen!
We kijken uit naar de foto's.
Heel veel plezier!!

Jessica, bjorn & Tim

Wow! Klinkt al super en dan heb je nog een hele vakantie te gaan!!! Geniet er maar lekker van en maak heel veel mooie foto's ben benieuwd hoe het er allemaal uit ziet. Dikke kus van ons en een hele dikke smakkerd van Tim :)

nanda Bartholomeus

Leuk om te horen wat jullie tot nu toe gedaan hebben. Hoop dat jullie terugreis minder turbelent is :) Ben benieuwd naar de foto's en verder beleving van het prachtige indonesie. Hoe vinden jullie het eten?
Nog heel veel plezier, maar spreek uit ervaring als ik zeg dat dit zeker gaat lukken.
Dikke kus en knuffel Nanda

brigitte en jan

Nou klinkt allemaal geweldig geniet ervan en een dikke kus van ons groetjes aan de rest.

Henk & Anja

Whoe! Henk trok al bleek weg bij de tekst 'hobbelige vlucht en electriciteit uitgevallen'! Superleuk om te lezen hoe jullie het maken!
We kijken uit naar het volgende verhaal!

Groetjes Henk & Anja

paul en patricia

mooi verhaal
geniet er lekker van
hopelijk snel weer een berichtje om te lezen
is erg leuk
groetjes voor allemaal